مصرف گوشت را با این ۵ روش کم کنید

در سال های اخیر ، بسیاری از افراد در تلاشند گوشت را در رژیم غذایی خود کاهش دهند. کاهش مصرف گوشت به طور کلی برای بهبود سلامت ، محافظت از محیط زیست ، تغییر طعم غذا یا حتی از بین بردن حیوان آزاری انجام می شود. با این حال ، اطلاعات مربوط به مصرف صحیح و سالم و نحوه تغییر رژیم غذایی برای طیف وسیعی از افراد ناشناخته است. کاهش مصرف گوشت می تواند خطر فشار خون ، کلسترول خون بالا و مشکلات اسید اوریک را کاهش دهد. اما کاهش این ماده مغذی ، حتی برای افرادی که عادت به خوردن گوشت زیاد ندارند ، تغییر بزرگی در رژیم غذایی است. به همین دلیل ضروری است که با استفاده از روش ها و راهکارهای مناسب ، به تدریج از مصرف گوشت کاسته شود. با پیروی از این روند ، می توانید به راحتی عادت های جدید غذایی را در زندگی خود بگنجانید.

میخوای رژیم بگیری ؟

بدانید که مصرف گوشت برای سلامتی ضروری نیست

یک باور جهانی وجود دارد که گوشت قرمز برای سلامت کلی بدن ضروری است ، اما این فقط یک افسانه است. زیرا غذاهای متنوعی وجود دارند که می توانند مواد مغذی لازم را تأمین کنند و بدن به آنها نیاز دارد. یکی از راه های پیشنهادی برای کاهش مصرف گوشت ، کاهش دفعات پخت آن در طول هفته و همچنین کاهش حجم هر وعده غذایی است. بخاطر داشته باشید که گوشت نه تنها گوشت گوساله و گوشت بره (گوشت قرمز) و طیور مانند مرغ و خروس (گوشت سفید) را شامل می شود ، بلکه انواع سردسته و سایر گوشت ها و محصولات صنعتی است.

سبزیجات، حبوبات و غلات برای سلامتی بهترین هستند

نکته این است که با کاهش مصرف گوشت ، باید مصرف سایر غذاها را افزایش دهید. این به شما امکان می دهد بخشی از مواد مغذی گوشت را از غذاهای دیگر دریافت کنید. افزایش مصرف غذا باید به صورت سبزیجاتی باشد که آهن و پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین کنند. بنابراین توصیه می شود که مصرف عدس را که منبع عالی پروتئین ، فیبر ، ویتامین های گروه B ، مواد معدنی و آهن است ، افزایش دهید. البته سایر غذاهای کامل مانند لوبیا ، سویا و غلات مانند برنج ، جو و گندم نیز برای این منظور مفید هستند.

مصرف گوشت را از طریق برنامه خرید هفتگی کم کنید

بهترین روشهای رژیم غذایی

 

یک روش آسان برای کاهش مصرف گوشت قرمز، حذف آن از سبد خرید است، اگر گوشتی در خانه نباشد آن را نیز نخواهید خورد! بنابراین سعی کنید در زمان خرید هفتگی مواد غذایی ، سبزیجات ، میوه ها و حبوبات بیشتری تهیه کنید. اگر نگاهی دقیق به سوپرمارکت ها و سبزی فروشی ها بیندازید ، از تنوع زیاد محصولات آنها تعجب خواهید کرد. باید بدانید که تعداد زیادی از انواع غذا نیز با این مواد گیاهی تهیه می شود.

مصرف گوشت را قدم به قدم کم کنید

همانطور که گفته شد ، بسیار مهم است که به تدریج میزان مصرف گوشت خود را کاهش دهید تا در نهایت به هدف خود برسید. برای این کار نکات زیر را بخاطر بسپارید:

محصولات گوشتی را از صبحانه خود حذف کنید.چند بار در هفته سبزیجات بخورید و هات داگ و سایر محصولات حیوانی را جایگزین آنها کنید. سالاد ، املت ، و غذاهای سبزیجات گزینه های خوبی هستند.

به دنبال دستور العمل های جدید بدون گوشت باشید. وقتی تنوع این غذاها را می بینید ، انگیزه بیشتری برای کاهش مصرف گوشت دریافت می کنید.

اگر در فکر کاهش مصرف گوشت خود برای حفظ سلامت بدن خود هستید ، بهترین راهکار استفاده از محصولات گوشتی کم چرب و لاغر مانند بوقلمون و مرغ است. اما اگر قصد دارید گیاهخوار یا گیاهخوار شوید ، باید گوشت خود را کاهش دهید تا در رژیم غذایی خود با گوشت یا محصولات حیوانی مواجه نشوید. البته بسته به نوع سیستم گیاهخواری ، مصرف محصولات دامی متفاوت خواهد بود. در هر صورت ، همیشه بهتر است به تدریج تغییراتی در سبک زندگی ایجاد شود تا بدن بتواند خود را با این تغییرات سازگار کند.

به جای گوشت قرمز، ماهی بخورید 

تاثیر مصرف ماهی بجای گوشت قرمز در رژیم غذایی

 

اگر هدف شما کاهش مصرف گوشت به دلیل سلامتی شما است و قرار نیست عادت ها و رژیم های گیاهخواران را دنبال کنید ، می توانید در برنامه خود ماهی بیشتری بخورید. ماهی جایگزین مناسبی برای بسیاری از دستور العمل ها است. ماهی منبع عالی امگا ۳ و چربی های سالم است و بنابراین یکی از محصولات حیوانی توصیه شده برای جایگزینی گوشت های دیگر است. مرغ مگس خوار ، پنجه و شیاطین چربی کمی دارند و سالم ترند.

پس به طور کلی ، اگر می خواهید عادت های غذایی خود را تغییر دهید و مصرف گوشت خود را کاهش دهید ، به یاد داشته باشید که باید اجازه دهید بدن شما با تغییرات جدید سازگار شود ، بنابراین بهتر است این تغییرات را به تدریج اعمال کنید. پس از کاهش مصرف گوشت به میزان دلخواه ، نتایج ملموس و ملموسی مشاهده خواهید کرد و احساس بهتری خواهید داشت.

 

شجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =